Dekodowanie śmierci, która jest rozkładem nie tylko ciała, ale i wszelkiej informacji zawartej w pamięci człowieka. Pozostaje jedynie DNA zawarte ostatecznie w kościach. Nekrolog jest ostatnim granicznym wydarzeniem w przestrzeni publicznej, lakoniczną informacją pokazującą jakiś tajemniczy związek pomiędzy zmarłym a żegnającymi go osobami. Pomnikiem osoby dla większości z nas anonimowej. Realizując mój performance, kończący się obrazem na murze kościoła, chcę zdekodować wszystko, co stanowi jakikolwiek sens. Stworzyć ciąg znaków kształtujących nową informację, a tym samym nowy byt.
Tomasz Wendland – profesor Akademii Sztuki w Szczecinie, studia z historii sztuki na Uniwersytecie im. Adam Mickiewicza w Poznaniu, PWSSP w Poznaniu, Alanus Kunsthochschule w Alfter/Bonn, doktorat w Plymouth University w Wielkiej Brytanii, habilitacja na UAP w Poznaniu. Wykładowca w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Tajwanie. Jako artysta realizuje swoje prace w obszarze multimediów, rysunku, instalacji, fotografii i obiektu. Jest kuratorem około 200 wystaw w Chinach, Indonezji, Japonii, Korei, USA, Kanadzie, Izraelu, Moskwie oraz Europie, a także dyrektorem Mediations Biennale Polska i Galerii Pavilion 0 w Wenecji. Działalność artystyczna i kuratorska dotyczy dialogu sztuki, nauki i technologii.